ویرایش یک NGO سازمان مردم نهاد، غیر سیاسی، غیر دولتی، غیر انتفاعی- با هویت حوزوی- تاسیس سال 1428/1386/2007
 
چهارشنبه 20 آذر 1398
  Islamic Strategic Studies Institute  = www.isin.ir
موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام
 
   

 شما اینجا هستید : محصولات موسسه  > پروژه های تحقیقاتی موسسه > سیستم های تمدنی براساس نگرش اسلام > سیستم و مدل رسانه ای اسلام

سیستم و مدل رسانه ای اسلام

بسم الله الرحمن الرحیم

موضوع بحث: « توصیف ایده طراحی سیستم رسانه‌ای با اقتباس از نگرش اسلام » 

مساله بحث: نظام رسانه‌ای در اسلام چگونه است؟ 

فرضیه بحث: (این بحث، از طرح‌های آتی موسسه است)

1.  اسلام، دارای سیستم رسانه‌ای است + اسلام، دارای استراتژی برای رسانه است + اسلام، دارای استانداردها و پروتکل‌های رسانه‌ای است.

2. مقصود از سیستم رسانه‌ای، کلیه فرآیندهای مربوط به «مدل پیام‌رسانی» است به‌گونه‌ای که سبب تصمیم‌سازی و تغییر رفتار در مخاطب شود.

3. «مدل رسانه‌ای سه بُعدی»، هسته مرکزی سیستم رسانه‌ای اسلام است. (ترکیبی از ایجاد احساس منطقی بودن پیام + احساس سودمندی پیام + احساس برتری بر موارد مشابه)

4. فرآیندهای رسانه‌ای با فرآیندهای فرهنگی و آموزشی، رابطه مستقیم دارند.

5. شبیه‌سازی عملیات پیام‌رسانی خداوند به بشر، در قرآن و شبیه‌سازی عملکرد پیامبر اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله در ابلاغ این پیام به مردم، از راهبردهای کشف سیستم رسانه‌ای در اسلام است.

6. کلیه مفاهیم مربوط به «تبلیغ» از جنس فرآیندهای رسانه‌ای هستند.


مباحث و مفاهیم کلیدی مرتبط به این بحث: (کلیدواژه‌ها کلیک می‌شوند)

 

 

مشهد مقدس - چهارراه زرّینه - خیابان شهید محسن کاشانی - کاشانی۲۵ - تلفن05132285800 info@isin.ir