ویرایش یک NGO سازمان مردم نهاد، غیر سیاسی، غیر دولتی، غیر انتفاعی- با هویت حوزوی- تاسیس سال 1428/1386/2007
 
پنجشنبه 21 آذر 1398
  Islamic Strategic Studies Institute  = www.isin.ir
موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام
 
   

 شما اینجا هستید : محصولات موسسه  > بسته های تبلیغی > بسته تبلیغی ماه مبارک رمضان ( قرآن‌شناسی عمومی)

بسته تبلیغی ماه مبارک رمضان (قرآن‌شناسی)

بسم الله الرحمن الرحیم

موضوع بحث: « قرآن‌شناسی اولیه» 

مساله بحث: اگر از دید یک کتاب‌شناس و به عنوان یک «کتاب» به قرآن نگاه کنیم چه خواهیم گفت؟ 

فرضیه بحث:

محورهای عمومی یک «کتاب‌شناسی» عبارتند از:

  1. توصيف عنوان كتاب
  2. تعيين مولف كتاب
  3. تبيين موضوع كتاب
  4. تعيين هدف مولف
  5. تعيين مخاطبين كتاب
  6. تعيين ميزان اعتبار مطالب
  7. توصيف تقسيمات اصلي كتاب
  8. تبيين شيوه نگارش و سبك قلم
  9. توصيف ساختار ظاهري كتاب
  10.  ارائه ناشر كتاب
  11. روح حاكم بر كتاب
  12. تاثير كتاب بر انسان

اگر به قرآن از دید هر یک از محورهای فوق نگاه کنیم می‌توانیم تعابیر زیر را داشته باشیم:






مباحث و مفاهیم کلیدی مرتبط به این بحث:

دین‌شناسی ، قرآن‌شناسی ، توصیف قرآن از دید کتاب‌دار ، هویت قرآن ، ماموریت قرآن

 

 

مشهد مقدس - چهارراه زرّینه - خیابان شهید محسن کاشانی - کاشانی۲۵ - تلفن05132285800 info@isin.ir